Fórum, aneb stojí za to číst :)

13.05.2011 09:01

Jistě jsi si všiml/a, že na Howrse je fórum, kam lze napsat svůj dotaz. Díky několika nadšencům je každý dotaz bez výjimky zodpovězen. Ale!

Jak se dá čekat, mnoho lidí se stále dokola ptá na totéž, aniž by se obtěžovali číst nápovědu. Některé dokonce uráží, odkážete-li je na starší příspěvky. Komu by se chtělo hledat, že? A komu by se chtělo odpovídat?

 

Sama sleduji fórum od prvního dne, co jsem na Howrse a musím říct, že kromě xkrát přečtené nápovědy mi to hodně pomohlo hru pochopit, protože mnoho zkušenějších hráčů vysvětlilo i dotazy, na které jsem odpověď v nápovědě nenašla a dá se na to přijít jen vlastními zkušenostmi. I já postupem času získávám zkušenosti a že nehraju zle, ale ani nejlépe, dokazuje má pozice v žebříčku. Více než chovatelství mě ale zajímá vedení jezdeckého centra :) Měla jsem to štěstí a přihrásila dostatečně brzy na to, abych na jezdecké centrum nemusela čekat. Nápovědu jsem četla, přesto mi byly některé věci nejasné. I v tomto případě mi velmi pomohlo pročítání fóra.

 

Paradoxem je, že vím o hře daleko více než ti, co se stále na něco ptají, přitom jsem za celou svou "kariéru" položila jeden nebo dva dotazy :) Číst se opravdu vyplácí a klidně i to, co už víte, protože nikdy nevíte, co nového se dočtete od hráčů, kteří jsou lepší a zkušenější. Mnoho hráčů má letité zkušenosti ze zahraničních verzí a vypaltí se číst jejich postřehy.

 

Díky všem, kteří věnují svůj čas fóru a píší obsáhlé s smysluplné odpovědi, dělí se o své zkušenosti, postřehy a vědomosti a tak pomáhají ostatním hráčům zdokonalovat se, ačkoli si tak vlastně vychovávají konkurenci :) Ano, všichni tito lidé by si mohli vše nechat sami pro sebe a nechat nás, začátečníky, plácat se v tom a navzájem si radit nesmysly.

 

A ještě jedna věc k fóru. Aktivita. Aktivita vůbec není podstatná pro samotnou hru, počítá se z četnosti odpovědí na fóru, ale mám dojem, že někteří hráči ji považují za nejdůležitější část hry. Tipla bych o na boj o o admina. Mít co nejvíc příspěvků a "hlídat dodržování pravidel" určitě nestačí k tomu, aby se někdo stal aministrátorem. zvlášť, když nemá vybraný slovník a nezná vyjmenovaná slova :D Všimněte si, že v každém tématu se objeví minimálně 5x slovo "zamkni", v horším případě "zamikej" :)) A pokud to tazatel neudělá, bude téma neustále vytahováno kvůli uzamknutí, bez ohledu na to, že tazatel zrovna vůbec není u počítače, aby mohl uposlechnout rozkaz :)

 

A pokud by se někdo opravdu chtěl stát adminem, což nepovažuji za rozumné, je to práce o nervy a děláte ji zdarma, bez jakýchkoli výhod, kromě popularity, tady Alexix přeložila ze zahraničního webu pár bodů, které musí člověk splňovat:

 

  • Nikdy se neptej, jestli můžeš být moderátor. Jestli se zeptáš, nebudeš vybrán
  • Hráč musí být starší 18 let
  • Hráč nikdy nesmí ztratit karmu, nebo být jinak potrestán (ztráta karmy kvůli úmrtí hříběte se nepočítá). Hledáme hráče, který je bezúhonný
  • Potencionální moderátor musí prokázat znalosti o hře
  • Hráč vybraný jako moderátor musí být přátelský a pomáhat všem hráčům, nejen těm, kteří se mu líbí
  • Potencionální moderátor musí být trpělivý
  • Pro to, abyste byli vybráni, nesmíte mín více účtů
  • Hráč, který podvádí, nikdy nebude vybrán

Shrnuto, prosím vás, na fóru se chovejte slušně, čtěte nápovědu, hledejte starší dotazy pomocí vyhledávání, nebo alespoň na první stránce, neodpovídejte na to, co již bylo zodpovězeno, pokud k tomu nemáte víc informací a zapomeňte na slova: zamkni, zamykej a hlavně zamikej! ;)